فراخوان حماس در حمایت از مسجدالاقصی مقابل توطئه اشغالگران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

فراخوان حماس در حمایت از مسجدالاقصی مقابل توطئه اشغالگران

حماس در بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌ صهیونیست‌ها برای یورش گسترده به مسجدالاقصی در راستای تلاش برای یهودی‌سازی این مکان مقدس هشدار داده و خواستار مقابله با آنها شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۱۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای درباره توطئه‌های شوم صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی هشدار داده و تاکید کرد که مردم فلسطین و مقاومت قهرمان آنها هرگز اجازه هیچ تغییری در هویت عربی- اسلامی مسجد الاقصی را نخواهند داد.

 

حماس در این بیانیه خود تاکید کرد: نقشه صهیونیست‌های موسوم به «گروه‌های معبد» برای یورش به مسجد الاقصی در روز سه‌شنبه (امروز) بخش جدیدی از تحرکات اشغالگران برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه که صهیونیست‌های موسوم به گروه‌های معبد برای یورش گسترده به مسجد الاقصی برنامه‌ریزی کرده‌اند، فصل جدیدی از یورش‌های جنایتکارانه گله‌های شهرک نشینان صهیونیست و تلاش برای یهودی‌سازی مقدسات قدس تحت حمایت و نظارت کابینه فاشیستی و افراطی رژیم اشغالگر است.

 

حماس در ادامه از همه مولفه‌های امت عربی و اسلامی خواست تا برای حمایت از قبله اول مسلمانان که در معرض خطرناک‌ترین پروژه‌های هتک حرمت و یهودی‌سازی است، اقدام کنند.

 

این درحالی است که روز پنجشنبه «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی امروز به همراه شهرک نشینان افراطی صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برد و اقدام به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز ضد فلسطینیان کردند و مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی شدند.

 

در همین زمینه و در سایه تشدید یورش‌ها و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، جنبش حماس فلسطین اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی نسبت به خطر تشدید توطئه‌ها و تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در چارچوب تلاش آنها برای یهودی سازی شهر قدس و اماکن مقدس آن به ویژه مسجد الاقصی صورت می‌گیرد.

 

در همین راستا شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

 

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند. این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده